about me

We are going over land to Nepal. First Susan, her van and me to Istanbul. And from Istanbul it will be Laura, two backpacks and me. To Nepal. Without a limit in time.

vrijdag 4 september 2009

It's 3:22 am, saturday the 5th of september. I will never sleep again.

Meeting and greeting what- and whoever crosses my path. That’s my humble mission. I’ll be glad to tell you all about it once the journey has started. In 5 days Susan and her van (a nissan vannette ’93!) and me are leaving from Luik in Belgium. Our first goal is Brindisi in the south of Italy. On this blog you’ll read my thoughts and impressions during the journey over land from Belgium to Nepal. Sometimes short, sometimes not, sometimes about the country, sometimes not, sometimes a poem, sometimes a quote, sometimes a memory, sometimes in dutch. Its 3:22 am, saturday the 5th. See you in five days my friends.

Maaike

2 opmerkingen:

  1. "Its 3:22 am, saturday the 5th. See you in five days my friends." zegt ze op haar blog.

    Allé, je éérste deadline al gemist, mijn liefste pigeon voyageurke !
    Dikke kus,
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ON THE ROAD
    heelalletje


    is mijn dochter
    niet te stoppen

    op een punt
    dat verdwijnt in lijnen

    vanuit een meisjeskamer
    met grote zus
    om grote wereld
    te willen vinden

    met walden in bereik
    ervaring dik genoeg
    om hier en daar
    grenzen te doorbladeren

    in moedersogen
    volg ik haar
    op het ritme van
    la voyageuse.



    (22/09/09 - dirk van esbroeck
    zingt op schrijfafstand)



    **********************


    WERELDMEISJESKAMER
    't heelalletje in


    blijft leeg achter
    in een dorpje te klein
    in een huisje
    even van de kaart

    door je drang
    om uit te breken
    muren te vervagen
    en te verplaatsen

    met wat zou moeten
    reken je af
    uitgerekend
    in verre plannen

    maanden worden jaren
    als je terug bent
    uit verre streken
    bijeengebracht

    in een kamertje
    met een raam
    dat bol staat
    van je wereld.

    (04/10/09)

    bbz.
    big hugs

    BeantwoordenVerwijderen