about me

We are going over land to Nepal. First Susan, her van and me to Istanbul. And from Istanbul it will be Laura, two backpacks and me. To Nepal. Without a limit in time.

woensdag 16 december 2009

het leven gaat door daar

Soms zijn er berichten
van het land waar je hart ligt
je schoenen en al je kleren
behalve vier onderbroeken, een broek, 2 t-shirts en een trui
je leest, je hart versnelt
misschien 1 traan
voor een traag computerscherm
en een schuin oog van een indier
je weet hoe het daar is
je bent er vaak genoeg geweest
de vraag wat doe ik hier
heb je je daar even vaak als hier gesteld

de cyclus van een mensenleven is
1 dag en 1 nacht
een andere optie is er niet
die dag wordt geleefd beleefd gevuld
in die dag wordt er gehoopt verlangd gegeten teveel gegeten
tot hij op is
en de nacht begint
en daarna
wanneer de dag is uitgerust
de ene dag al wat beter dan de andere
begint hij opnieuw

en wanneer ik hier ben
en mijn hart schoenen en al m`n kleren
(behalve vier onderbroeken, een broek, 2 t-shirts en een trui)
in het andere hier zijn
dan zie ik beter
dat het leven doorgaat

en wanneer ik hier ben
of eerder omdat
is dat veeleer een opluchting
dan een teleurstelling

na de traan volgt
de zucht
volgt
de dag
die zo vol gevuld wordt als ik zelf wil

laat ik vandaag niet teveel vullen
1 traan kan vermoeiend zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten